Hoe bouw je effectief een persoonlijk merk?

Personal branding blijft een van de beste methoden om de zichtbaarheid van een enkele professional of ondernemer te vergroten. Mogelijke diensten op de best mogelijke manier en voor iedereen overal bereikbaar. Een personal brand is een eenvoudige manier voor potentiële klanten en zakenpartners om te weten wie je bent en waar je voor staat. Net als een bedrijf gaat het bij een personal brand om de marketing van jezelf als uniek individu. Online Climbers definieert personal branding als de kunst van het ontwikkelen van een merk om mensen en hun carrière in de markt te zetten. In het geval van de meeste mensen doet erkenning er niet toe. Ze zijn tevreden om anoniem te zijn en zoeken het zelfs actief op.

Het ontwikkelen van een persoonlijk merk is meer dan wat je in het echte leven doet. Het is een combinatie van je persoonlijkheid, je online aanwezigheid en de interacties die je met anderen hebt. Een bedrijf opbouwen kan een uitdaging zijn. Als je vanaf nul begint, is het essentieel een bedrijf te ontwikkelen rond wie je bent en wat je doet.

Waarom een ondernemer een persoonlijk merk moet hebben

Maar wie ben je eigenlijk? De meeste klanten die je als professional benaderen, willen in een elevator pitch weten wie je bent. Jouw personal brand helpt hen om jou te onderscheiden van de anderen die iets doen dat lijkt op wat jij doet.

Opvallen is slechts één van de belangrijke elementen van personal branding. Op veel gebieden draagt naamsbekendheid bij tot autoriteit en geloofwaardigheid. Je volgers, klanten, potentiële werkgevers en de rest van de wereld zullen je leren kennen op basis van wat je te bieden hebt. De ontwikkeling van je platform zal meegroeien met het werk dat je doet, en als het aantal projecten waaraan je werkt groeit, zul je je platform kunnen aanpassen.

There are no secrets to success. It is the result of preparation, hard work, and learning from failure.

Paul Tournier

De voordelen van een persoonlijk merk

Naarmate je merk groeit en je meer zichtbaarheid krijgt, zul je waarschijnlijk steeds meer klanten aantrekken die je alleen al op basis van je reputatie actief opzoeken. Personal branding zet je naam in de wereld en stelt potentiële klanten in staat om jou en je werk te leren kennen voordat ze je benaderen. Veel ondernemers prijzen zichzelf te laag omdat ze onbekend zijn. Om een goed betaalde baan te krijgen moet je je vaardigheden kunnen aantonen, en personal branding, samen met een consistent bijgewerkt platform, stelt je in staat om je werk op unieke wijze te laten zien.

 

Door klanten een kans te bieden om te zien waarvoor ze mogelijk betalen, kun je een hogere prijs vragen en meer verdienen voor je tijd. De waarde van een netwerk komt voort uit de connecties die je met anderen maakt. Met een persoonlijk merk dat gemakkelijk doorzoekbaar is, kunnen de media je vinden en ben je een expert.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *